Eerste week overleefd! - Reisverslag uit Manly, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu Eerste week overleefd! - Reisverslag uit Manly, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu

Eerste week overleefd!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

08 Januari 2014 | Australië, Manly

Zo de eerste dagen met Australian backpackers zit er op!! Wat een feest, super leuke groep (de crew ging alleen helemaal stuk, blijkbaar zijn wij te gezellig en gaan ze na het eten te vaak en lang mee de kroeg in). Nu is voor iedereen het avontuur al een beetje begonnen, hoewel het wel als vakantie voelt. Even nog een kort overzicht van de afgelopen week.

Op 4 januari hebben we 's morgens een korte introductie gehad in de hostel "Bunkhouse" , Australische simkaart etc gekregen. 's middags gecruisd op catamaran. Ons privé bootje vertrok vanuit Darling Harbour en hebben we met super warm weer ons eerste verbrande neus opgelopen! Lekkere muziek en drankjes aan boord om iedereen een beetje te leren kennen. 2,5 uur op de boot en daarna avondeten op eigen gelegenheid. Wel strenge regels in de restaurant, schoenen aan en bijna altijd paspoort of id laten zien.. Savonds gegeten en naar een local pub met live bandje geweest, super chill.

Zondags 5 januari stond de Blue Mountains op de planning, 7 uur in de ochtend met de bus naar het grote gebied, iedereen nieuwsgierig hoe het eruit zag na al die bosbranden van een maand geleden. Maar blijkt het gebied zo groot als België te zijn, dus je ziet er niets van. Twee keer ruim een uur gelopen naar mooie uitzichten... Damn zo mooi, op de foto's bijna niet terug te zien hoe mooi het echt is! Maar what the fuck wat een klim, ik heb het de volgende dag geweten, spierpijn. En natuurlijk lekker warm, goed drinken. De dag was top verzorgd, als lunch pizza en toen de dag afgesloten in een wildlife park vlakbij Sydney. Een koala en kangaroo geaaid! Ook andere dieren gezien.

Maandag 6 januari was alles weer open in Sydney en konden we veel regelen, de groep in tweeën gesplitst, eerst naar de grootste bank van Australië geweest; Commonwealth Bank. Daar werd onze bankpas geactiveerd en wat dingen uitgelegd over pinnen en storten. 's Middags naar autodealer en werden er wat tips vertelt over kopen en/of huren van een auto. Eindigend bij de Fitz een stamkroeg van de crew, waar we boven het café in een soort van woonkamer ons eigen feestje konden bouwen, eten goed verzorgd en daarna polonaise gelopen, limbo gedanst! Zo wat zijn sommige lening, of eigenlijk wat ben ik stijf, na 1 keer al afgehaakt ;-) haha. Rond 9 uur richting een karaoke bar, wat is dat toch leuk zeg. Wet een grappige mensen met een stem wat je niet verwacht. Helaas laatste Ferry van half 12 gemist dus taxi terug genomen, rond 1 uur lekker in bedje. Je word echt geleefd, bijna geen tijd voor een jetlag. We gaan van het 1 naar het andere.

Het ochtend ontbijtje op dinsdag iets verlaat, vanwege de toffe avond met veel drank. En maar met de bus naar een plek (quarantaine voor criminelen) met mooi uitzicht gereden en vanaf daar terug gelopen naar onze hostel. Dus van boven naar beneden gelopen ipv alles omhoog lopen en met de bus terug. Onderweg een graf gezien waar vroeger, hier liggen alle criminele die de quarantaine van 40 dagen niet overleefd hebben... Terug gekomen met ze allen picknick in de hostel en soort van vrij middag 2 uurtjes. Waarna de afscheidsavond begon, bij een restaurant gegeten, waar 's avonds bovenin een discotheek zat, het thema was SYTYCS (So You Think You Can Swim/Surf). Allemaal verkleed en de best gekleedde kon de Mojo surf kamp van 5 dagen winnen, 650 dollar (ong € 450). Er ging wel een raar spel aan vooraf, zal er niet te veel over zeggen, maar was in koppels allemaal standjes uitbeelden, met een afval race... Laat je fantasie er op los gaan en je weet ongeveer hoe het er uit zag, haha. Helaas niet gewonnen!

Woensdag uitcheck dag, wat een gestres! Waarschijnlijk de combinatie van een kater en de korte tijd wat behoorlijk niet soepel verliep zeg maar. Alles wat zo netjes in me tas zat, paste natuurlijk voor geen meter meer en moest in een half uurtje opgeruimd worden, konden gelukkig spullen nog ff bij de balie laten staan, want we moesten nog de Medicare pas aanvragen, dit duurde echt nog geen 10 min. Alleen ff met de bus op en neer en vanaf half 12 op weg naar onze nieuwe hostel 5 minuten verder op, helaas was het Bunkhouse vol om nog bij te boeken tot maandag.. Nu daar aanwezig, rest van de middag vrij chill, er waren nog 22 mensen over van de groep hier in manly beach en hebben nog met ze allen gegeten.

samen met Ingrid en Charlotte hebben we de 5 daagse surftrip geboekt. Er gaan nog 4 mensen deze trip doen van de groep. Maandag gaan we om 7 uur richting Spot X (net onder Byron Bay) het is een 10 uur durende busreis, met wat stops onderweg... Vanuit daar door naar Brisbane met de greyhound en een 7daagse Farm cursus doen voor werk garantie om een tweede jaars visum te kunnen aanvragen... Maar hierover later meer.

Want hier in Aussie is het motto: Het beste plan is geen plan!!

• 08 Januari 2014 - 13:39

Mariska:

Hi Cin, wat heb je al veel meegemaakt joh! En dat in 1 week tijd. Surftrip gaat natuurlijk helemaal goed komen bij jou als ervaren surfer ;) Leuk hoor om met deze blogs op de hoogte te blijven van je reis! Veel plezier!
    Liefs,
    Mariska

• 08 Januari 2014 - 15:52

Edgar :

Klinkt alsof je het prima naar je zin hebt in Australië! Helemaal goed natuurlijk! Geniet ervan en doe lekker je ding! Kus Edgar

• 08 Januari 2014 - 15:57

Wendy & Wim:

Zoo leuk je verhalen te lezen na erg leuke fotos gezien te hebben op de backpackers facebook pagina. Dat lenige van andere mensen was onder andere te zien en leuke fotos van de groep en jou ingrid en die Charlotte erbij, dus deze samen reizen zagen we een beetje aankomen. Gezellig hoor en veel plezier. Mijn tas is al bijna gepakt, de laatste dingetjes en nog een schooldag en werkdag voor mij.

Liefs van ons.

• 08 Januari 2014 - 16:18

Oma Hazewindus:

Lieve Cindy,
    Wat een prachtig verslag,zo leef ik een beetje met je mee. En... dan nu het echte werk,op eigen initiatief verder en kijken of het lukt met werken.
    Maar eerst genieten van je surfvakantie en daar ben je al een kei in.
    Hier alles oke, vanmiddag Opas dienstkameraad uit Edam op bezoek gehad.
    Vanochtend Yvonne met haar moeder en Oom Cor,dus mijn dag is weer goed
    Bij jouw is de nieuwe dag al weer in aantocht wie weet met welk avontuur.
    Geniet ervan groetjes van Oma

• 08 Januari 2014 - 16:45

Francisca:

Super leuk om je verhalen te lezen ik blijf je volgen xxx

• 08 Januari 2014 - 17:34

Marieke:

Hoi Cindy,

Wat een gaaf verslag zeg en wat heb je al een hoop gedaan.
    Logisch dat je geen tijd voor een jet-leg hebt.
    Nu begint het avontuur allemaal voor je.
    Leuke dingen op het programma zeg.
    Ik blijf je volgen hoor, voorzichtig en spreek je snel weer.

Dikke knuffel en kus Marieke

• 08 Januari 2014 - 18:09

Daan:

Super om te lezen Cin!

• 08 Januari 2014 - 18:11

Marije:

Wauw, klinkt goed allemaal zeg!! Wij lezen hier maar mee, want Ingrid is wel erg stil... :(
    Als ze weer terug wil, kom ik wel in haar plaats!! :D Veel plezier, surfse!
    Groetjes Marije

• 09 Januari 2014 - 02:04

Liesbeth:

wat heerlijk dat je het naar je zin heb,hier in het dorp weinig nieuws
    het waait lekker veel regen maar vanaf volgende week het is echt waar we krijgen winterweer
    ik geniet van je verhalen heerlijk om te lezen
    en in het vooruitzicht allemaal nog leuke trips
    geniet ervan was ik nou maar een vliegje
    dan reisde ik illegaal mee in je tas
    have funn geniet ervan
    liesbeth

• 09 Januari 2014 - 07:00

Katja:

Superleuk verhaal Cin! Klinkt inderdaad echt als vakantie! Wat heerlijk dat je gewoon een paar dagen gaat surfen! Kan jij als de beste natuurlijk, na je surfvakantie afgelopen jaar!
    Was ook nog benieuwd of je al een boswandeling in de kroeg hebt gevonden.. hoe zouden ze dat in Australie noemen, een foresthike? :-)
    Anyway.. heel veel plezier en kijk uit naar je volgende verhaal! Liefs!