Surfcamp en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu Surfcamp en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu

Surfcamp en Byron Bay

Door: Cin

Blijf op de hoogte en volg Cindy

22 Januari 2014 | Australië, Byron Bay

Het heeft weer even geduurd voor dat het nieuwe verslag online is, maar het verslag mag er weer wezen ;).

Vrijdag ben ik naar Tante Gre en Oom Piet geweest in Cronulla, dat was best nog een lang tripje: ongeveer 50 minuten met de trein van Martin Place en ik werd in Cronulla opgehaald vanaf het station. We zijn eerst naar hun huis gereden en hebben daar buiten in hun mooie tuin gezeten en wat gedronken. Even lekker bijgekletst, ze hadden in de boom voor een nestje met jonge vogeltjes, te schattig. Om half 2 hadden ze voor lunch gereserveerd bij een leuk tentje in Cronulla, Oom Piet zette ons af en hij ging een parkeer plekje zoeken. Ondertussen zaten wij al bijna 20 minuten te wachten en Oom Piet zagen we nog niet aankomen. Dus we werden een beetje zenuwachtig. Ik ben een stukje gaan lopen om te zoeken, bleek nou dat tante Gre het verkeerde restaurant doorgegeven had. Het zelfde waar ze die week daarvoor met vrienden gegeten hadden. Dus Oom Piet stond daar voor de deur te wachten, met twee mensen die zich een beetje zorgen maakte. Wat een belevenis weer, echt wat voor Oom Piet en tante Gre. Daarna nog even terug gegaan naar de Hume Rd en nog wat foto’s gekeken. Ik werd weer keurig afgezet op het station en vanuit daar ging ik rond 17.45 uur weer terug naar Sydney. Ingrid had met een vriend van de hotelschool afgesproken, Dimitri. Dus ik had hun opgezocht en er kwamen nog 3 oude flatgenoten bij van Dimitri en hebben toen bij een Irish Pub wat gegeten. Daarna nog een drankje gedaan in de City en toen met de Ferry terug naar Manly.

Zaterdag zijn we naar Bondi Beach geweest met een groepje. Mooi strand, super toeristisch. Natuurlijk moest dat strand gezien worden, Bondi Rescue van met de gespierde lifeguards. Was een lange dag, veel toerisme en uiteraard moest iedereen weer om dezelfde tijd terug, dus we stonden met mega veel mensen op de te weinige bussen te wachten. Beetje jammer, zo’n 2 uur onderweg geweest.

Zondag was een relaxdagje voor ons, een wasje gedraaid een beetje op het strand gelegen, of eigenlijk geslapen. Want dat kan ik overal wel.. ;) De warmte brengt nog al wat vermoeidheid mee en de nachten in de hostels met meerdere op een kamer, geven toch wat gebroken nachten.

Uiteindelijk zijn we met zijn twaalven door gerezen naar Surfkamp Spot X in Arrawarra. Een super leuke groep, we werden in Sydney opgehaald en konden precies met zijn twaalven in een shuttle busje. We moesten super vroeg op staan, vanaf Manly hadden we de taxi van 5.50 uur naar Sydney. Twee surfdudes (Team Amazing) reden ons die kant op, nou het was vrij snel duidelijk: flauwe grappen konden ze wel maken, de toon was gezet. Merijn zijn naam vonden ze te moeilijk om uit te spreken en die werd omgetoverd tot More Whine. Half 9 gingen de flesjes met Goon (wijn) open, werd er hard meegezongen p de meest slechte Nederlandstalige liedjes en deden we de Harlem Shake. Er is een filmpje van gemaakt en deze word door Mojo’s op een hun website geplaatst, omdat ze dit zo grappig vonden, The Crazy Dutchies! ’s Avonds was er een paaldans wedstrijd, welke groep dit het beste deed, kreeg als eerste eten, and guess what: Crazy Dutchies hadden gewonnen! Daarna hebben we gechilled bij het kampvuur en lag ik vroeg in me bed.

Dinsdag hadden we onze eerste surfles, nou ja voor mij dan niet helemaal. We zaten met de Crazy Dutchies in 1 groep bij Josh. De lessen duurde twee uur en we hadden om 10.00 uur en om 14.00 uur les. Het viel me alles mee, ik kon het nog. Mooie lange golven en blauwe zee. ’s Middags heb ik een nieuw drank spel geleerd; Bussen. Nou je raad het nooit, bij het eerste spel ging ik al de bus in. Super veel gelachen en zo dronken dat het avondeten alleen twee mini harde bolletjes met boter waren en ik er weer eens vroeg in lag.

Woensdag hadden we een vroeg les om half 9. Ik had alweer lekker spierpijn en het peddelen werd lekker zwaar. Na de les kwamen we terug op het kamp en bleek dat Charlotte een board tegen haar keel gehad had. De ambulance was onderweg en ik ben mee geweest naar het ziekenhuis. Rond elf uur reden we die kant op en rond 16 uur kwamen we terug op het kamp. Er zijn foto’s gemaakt van haar nek en longen en alles was gelukkig goed. Alleen een hersenschudding en beurse keel en rustig aan doen. En voor de familie ik heb toen de Big Banana gezien, elf jaar geleden daar ook geweest, maar wist het verhaal er achter niet meer. Maar de man in de ambulance legde uit dat in Coffs Harbour de eerste aap met een banaan is gevonden in de jaren… geen idee welk jaar. Haha. De middag surfles heb ik dus gemist, maar hoorde dat het echt mega moeilijk en eng was. Dus had toch niet veel kunnen beginnen denk ik. Er bleken wel dolfijnen te zijn, die naast je in de golf mee zwommen, helaas dat niet mee kunnen maken. Ingrid mocht dat wel mee maken, echt gaaf! Om 16.30 kon ik gelukkig wel met de Ocean Raft meedoen. Dat was ook echt super vet.

Donderdag weer surfles om 10.00 en 14.00 uur. ’s Middags konden we mee met de kangaroogolf. De kangaroos lopen daar gewoon los over het golfterrein heen. Super veel, we konden ook echt heel dichtbij komen. Er zat bij een kangaroo nog een kleintje in de buidel. Volgensmij niet heel erg klein meer, want het paste niet helemaal meer. De poten hingen er behoorlijk uit.

Vrijdag alweer onze laatste surfdag, alleen in de ochtend les. We moesten voor het surfen al uitchecken, ik had weer behoorlijk wat ravage gemaakt van me tas, das was weer een uitdaging. Ik had alleen kut geslapen en verkeerd gelegen, dus heel erg last van me nek. Ik ging het even aankijken of het lukte met surfen en anders zou ik stoppen. We zijn s middags verder gegaan met 11 mensen naar Byron Bay. Mike is daar gebleven om te werken, gaat het ontbijt klaar maken en werkt van 5 tot 11 uur ‘s morgens op Spot X. We kwamen s avonds om 19.00 uur aan en moesten ons haasten om nog voor 21.00 uur te kunnen eten bij Cheeky Monkey’s. Dit zat bij onze overnachting in, of een gratis maaltijd of 5 dollar korting op een ander menu incl. drankje. Als backpacker moet je goed gebruik maken van dit soort aanbieden. Want het leven is hier niet goedkoop. Het restaurant werd na het eten een discotheek, dus nog even een dansje gewaagd. We slapen hier in een Tipi met zijn vieren en moeten snachts naar een toilet gebouw. En allemaal hippies hierzo, het maakt ze allemaal niet uit. Naakt rondlopen in het toiletgebouw tot hagedissen die over je tent lopen. Heel veel alternatieven met wijde lange broeken en rokken in regenboog kleuren en mannen met lange baarden, dreadlocks en ook wiet. Je kan je opgeven om hoepels te maken, kaartlezen of een spirituele massage.

Zaterdag hebben we Ingrid en ik in het stadje rond gelopen, winkeltjes gekeken. Beetje gechilled op eht strand. Lekker gegeten savonds en daarna nog op stap geweest. Was een mooie avond uit, lekker pizza gegeten en de volgende dag geen last van een kater. Zondag weer een relaxdagje gehad, samen met Nikki en Nicolien op het strand gelegen en savonds met de groep wat gegeten bij een snack tent op het strand en toen naar de andere kant van het strand gelopen voor de zonsondergang, op rotsen gelopen een mooie avond! Oja en niet te vergeten de hele invasie van meeuwen achter Nicolien aan met haar patatje. Ze liet er per ongeluk eentje vallen en toen kwam de hele groep achter haar aan. Te Hilarisch. Toen teruggelopen via de weg en er stonden een groepje locals bij een huis te kijken met hun camera. Ook maar even kijken als nieuwsgierige Nederlander. Nou wat bleek een verdwaalde Koala in het wild, wat een belevenis en dat was het ook voor de locals, die zaten ook helemaal van Waaauw! Dus dat was echt heel vet. Daarna lekker naar bed gegaan.

Maandag wilde we toch ook nog wel wat zien van Byron, het meest oostelijke punt met de vuurtoren. En we moesten nog onze slaapplek regelen in Surfers Paradise. Eerst in het stadje bij Happy Travel een uur gezeten, onze busreis en hostel geregeld voor heel goedkoop. 25 dollar per nacht, super chill. 4 nachten blijven we in Surfers Paradise. Ondertussen kon ik gratis op een computer me cv aanpassen dus ook dat is weer geregeld. Daarna begon onze wandeling, wat een super toffe wandeling met veel trappen en uitdagende plekken waar we eigenlijk niet mochten komen. Op een groen afdakje gestaan, onder een hek door gekropen om op een grote rots naar beneden te klauteren en met angsten te over winnen. Maar je krijgt er wat moois voor terug, dolfijnen gezien, een wilde kangeroo nog snel gespot in het bos tussen de bomen. Uiteindelijk stelde die hele vuurtoren niets meer voor.. Haha. We hebben nog mantra’s gespot in de zee een grote groep met dolfijnen die konden we de hele wandeling volgen. Ja nu al mooie herinneringen. We gingen om half 10 smorgens weg en kwamen om 21.00 uur savonds terug op de camping. We hebben Noodles gegeten in het stadje en toen nog met Nicolien een paar potjes gepoold.

Dindag ochtend om 8.30 uur zijn we vertrokken naar Surfer Paradise, maar daar later meer over.
Tot gauw lieverds!!

• 22 Januari 2014 - 02:51

Katja:

Jeetje Cin! Wat een verhalen heb je al! Klinkt als een heerlijke tijd, met lekker veel uitgaan, lekker eten, relaxen en leuke dingen doen! veel plezier en kijk uit naar je volgende verhaal! X

• 22 Januari 2014 - 12:15

Wendy:

Wat een luizenleventje zeg! Het word straks vast tijd om te gaan werken na alweer 3 weken op stap, rondreizen en feesten. Hier in Nederland weer aan de bak, vakantie pas weer in Mei en dat met school starten voor een half jaar valt mij beetje tegen. Het komt vast wel weer straks, motivatie en concentratie.

Wat een verhaal weer van oom Piet en tante Gre.. mooi he.

Tot snel feestbeest! Liefs..

• 22 Januari 2014 - 13:48

Marije:

Tjo klinkt weer goed allemaal!! Jullie maken heel wat mee daar! Ik zeg: ga zo door!!
    :D

• 22 Januari 2014 - 18:03

Edith:

Hoi cin,

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik geniet erg van je reisverslagen.
    Hier gaat alles goed.

Dikke kus uit stompetoren !

Ps; wij hebben boerenkool gegeten

• 22 Januari 2014 - 19:16

Betty:

Hoi Cindy,

Wat leuk om het verslag te lezen. Volgens mij waren we 11jaar terug ook bij dat golf veld met al die kangaroes. Dit is nog wel leuk sommige herkennings punten terug te lezen. We zijn blij dat je het naar je zin hebt en lekker aan het genieten bent.
    Mooi dat je cv omzetten is gelukt, zodat je misschien ook wat werk kunt vinden. Dan kan je ook weer wat uitgeven daar! Liefs van ons.

• 22 Januari 2014 - 20:25

Oma Hazwindus:

Lieve Cindy
    Heerlijk om weer wat te lezen van je belevenissen,je merkt wel dat ik alert ben met PC.
    Goed he. Ik had nog een email als test naar je gestuurd `noreply waarbenjij.nu`
    Je moet maar kijken of de post binnen is gekomen Zo niet dan werkt dit niet zo
    Tot nu toe is het lol en vakantie voor jullie maar waarschijnlijk is werk straks ook welkom
    want centjes zijn ook belangrijk.Bedankt voor je nieuws en veel plezier verder.
    Met mij is ook alles oke hoor.Gr. Oma Vanmiddag Oom Cor en Tante Finy op bezoek,
    vanochtend Yvonne en Ria en vrijdag komt je moeder.Gezellig hoor.

• 22 Januari 2014 - 23:13

Bettine:

Hoi levensgenieter,

Wat een relaxte verhalen krijgen we voorgeschoteld. Je bent nog maar 3 weken weg en al zoveel beleefd. Bij jou aan het strand is het goed uit te houden, wij gaan zaterdag wandelen van Egmond naar Bakkum maar op ons strand schijnt de zon zeker niet. Regen en hagel zag ik op het weerbericht. Geniet en surf naar het volgende avontuur.
    Liefs Jan en Bettine

• 25 Januari 2014 - 16:56

Geert & Hennie Rusthoven:

Hallo Cindy Zelfs hier in Appingedam genieten we van jou mooie reisverslagen
    Wat een belevenis Hopen dat je een baan kan vinden want het kost wel wat
    Gister nog met oma Hazewindus gebeld Dat is altijd nog leuk na al die jaren
    Cindy we wensen jou nog veel plezier daar Kijken uit naar je volgende reisverslag
    Groeten Fam. Rusthoven

• 29 Januari 2014 - 16:27

Mattie:

Lieve Cindy, Ik ben sinds kort in het bezit van een i pad, dus na een paar weken oefenen ga ik je een bericht sturen. Hebben erg genoten van je reisverslagen.Je bent al weer bijna een maand weg. Wat vliegt de tijd. Heel blij dat het goed met je gaat en dat je zoveel pleIer hebt en wat leuk dat je bij je oom en tante bent geweest. Bij ons gaat alles zijn gangetje en in Stompetoren gebeuren geen schokkende dingen dus wat dat betreft mis je niks hoor. Liefie dit is lang genoeg, tot het volgende bericht. Knuffel van ons.

• 29 Januari 2014 - 18:53

Marjo En Jan:

Hallo Cindy,

Eindelijk een reactie van ons. Had net jouw moeder aan de telefoon gehad. We waren benieuwd hoe het met jou ging..

Blijkt dat we jou gewoon kunnen volgen... Wist ik niet, heb jouw kaart dus niet goed gelezen, dom he!
    Heb net al jouw verslagen gelezen, ondertussen al bijna een maand erop zitten. Zo te lezen al heel veel indrukken opgeslagen en mooie dingen gezien.
    Natuurlijk zou het ook fijn zijn als je binnenkort werk zou vinden.
    Want geld heb je ook weer nodig om leuke dingen te doen...
    Geniet van alles en iedereen om je heen. Dat zal wel lukken denken we..

Liefs Marjo en Jan