Corn experience! - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu Corn experience! - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu

Corn experience!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

18 Maart 2014 | Australië, Dubbo

Zo weer een verhaaltje vanuit het hardwerkende Dubbo. Zondag een vrije dag gehad na 13 dagen hard werken in de shed. De corn fabriek in Narromine, een plaatsje ongeveer 30 min rijden vanaf onze hostel. Onze payslip van vorige week mag er dan ook wel wezen, 72 uur en 980 dollar verdiend. Wat omgerekend 640 euro is, heerlijk hier betalen ze per week uit, ideaal. Heb al wat kunnen sparen de laatste weken.

De corn komt met trucks bij ons in de shed aan, het word in drie bakken verdeeld en dan word er door de machine zoveel mogelijk bladeren er afgehaald en komt het bij ons binnen op de lopende band. Wij halen de rotte er tussen uit en de kolven die helemaal leeg zijn en moeten de restant bladeren er af pellen. De banden gaan best snel, we hebben zelfs een half uurtje op 100% gedraaid normaal begint het bij 30% en meestal draaide alleen onze band op een hogere stand. Wij hadden een hardwerkende tafel... Gelukkig, de eerste dag was very annoying, sommige kunnen gewoon echt leunend met één hand werken en zich er niks van aan trekken als ze er verschillende doorheen laten waar nog bladeren op zitten.. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Pff. Vaak word het wel opgemerkt, dag twee werd meteen mensen gewisseld en diegene bij mij op de band was er zelfs niet meer. Was ook meteen 13 uur gewerkt, 9 trucks gedaan. De kolven worden naar boven gebracht en in warmte silo's bewaard of meteen met een band afgevoerd en word de mais van de kolf afgehaald en in silo's op nam van de klant bewaard. Er word cornflakes van gemaakt... Heel interessant, ik heb natuurlijk ook aan die mannen gevraagd of ik overal ff mocht kijken. Ook zit er in de silo's sorkum, dat zijn planten met ronde zaadjes met olie. Die olie zit onder andere in shampoo verwerkt, wij hebben alleen een dag op het land in de sorkum gewerkt. Moesten het onkruid er tussenuit wieden.

Nog wat leuke dingetjes die ik meegemaakt heb. Ik met me stomme kop was in de supermarkt op zoek naar eieren, ze hadden zelfs een doos van 30 stuis ik had de helft vn de doos opgemaakt alleen was het pootje afgebroken. Maar we hadden al veel boodschappen en Nikki zei hoe gaan we dat allemaal meenemen, dus ik deed de doos op zijn kop om te laten zien dat ze heus niet zomaar stuk gaan. Maar de doos was natuurlijk niet meer goed dicht, dus bam zo 15 eieren op de grond stuk midden in het pad. Tranen met tuiten... Rode kop en maar weggelopen en nog steeds geen eieren!

Ik heb ook voor het eerst in een auto gereden, moesten ff naar de wasserette en mochten een auto van iemand hier lenen. Dus ik zei wel dat ik ging rijden, pfff moest meteen achteruit hier het pad langs de hostel af. Dat was wel ff spannend. En ofcourse ik stond eerst al aan de verkeerde kant om in te stappen. Voor de rest ging het goed. Wel heel gek om links te rijden en af en toe nog wel de ruitenwisser in plaats van richting aanwijzer aangedaan. Leuke ervaring!! Nu al zin in een eigen autootje.

Afgelopen zondag waren we vrij en aangezien er een aantal mensen weggingen, betekende dat een afscheidsfeestje, oftewel beerpong en daarna avondje Amaroo Nightclub. Super toffe avond gehad en zondag beetje bankgehangen, maandag zouden we ook nog vrij zijn, dus konden we een beetje uitslapen. Ook lekker en om half 12 kwam Kerry langs en voor de mensen die wilde werken was er een paar uurtjes werk. We waren denk met 15 mensen en moesten maar 6 rijen doen. Dus met ze twee a drieën in een rij de tops er met twee handen uithalen en voorzicht op de grond leggen. De meeste waren al helemaal uitgekomen, dus de zaadjes mochten absoluut niet in de andere planten komen. We hebben tweeën half uur over gedaan, te grappig. We moesten er langzaam over doen zodat we meer uren maakten en hebben ik zie wat jij niet ziet gespeeld in het engels de hele rij.

Daar tegen over was de boer de schapen aan het injecteren, dus zouden we een kijkje nemen. Wat een ervaring was dat zeg, zo vriendelijk en mochten zelf helpen, iedereen mocht het proberen. We kregen de spuit in onze handen gedrukt en moesten in de mond een gele vloeistof spuiten tegen wormpjes en. Nog twee ziektes, tetanus ofzo? Toen de volgende schapen in de kooi gedreven en mochten we pas geboren lammetjes een elastiekje om de staart aanbrengen. Zodat ze die langzaam kwijt raken en minder snel infectie krijgen. Op de foto met de lammetjes geweest, te lief. Super leuk om dat mee te mogen maken.

Planning: ja ja, toch een soort van grove planning bedacht voor het komende jaar. Leuk, ben er een beetje uit wat en hoe ik het wil gaan doen. Ik zit inmiddels op de 32 dagen van de 88 dagen voor me tweede jaars visum. Dus schiet al op. Wil als er genoeg werk is hier in de corn deze dagen afmaken, dus zit er dan zeker nog ruim 2 maanden. Mocht er gen werk meer zijn, dan ga ik eerder weg. Nikki en ik wilden allebei samen verder reizen. De zelfde ideeën, dus een reismaatje gevonden. We willen in Perth starten, daar naar toe vliegen vanaf Sydney of Melbourne, misschien nog twee weken ander werk doen om een buffertje te maken, dan een 'van busje' kopen, waar we achterin matrassen bodem kunnen maken als die er nog niet in zit en dan de West Coast rijden naar boven richting Darwin. Dan door naar Alice Spring, verder naar beneden richting Adelaide. De Great Ocean Road naar Melbourne rijden, ondertussen misschien nog wel werken waarschijnlijk. Rond half augustus is er een meisje uit Zwitserland in Noosa (net boven Brisbane) wie ik heb leren kennen op surfvakantie. Wellicht met haar vanaf daar naar Cairns reizen en naar Fraser Island en Whitsundays. Verder zou ik nog wel graag een English Language school willen doen en New Zealand staat voor oktober, maar als ik een tweede jaar heb ga ik die er wel achter aan doen en kan ik dat altijd nog opschuiven. Ja je leest het goed, het bevalt me tot nu toe zo goed, dat ik waarschijnlijk mijn tweede jaar erachteraan plak, aangezien ik me baan nu toch al opgezegd heb. Maar alles kan veranderen en niets staat vast.

Zo is iedereen weer beetje op de hoogte van het leven in Dubbo!
Ik hou van jullie! Veel liefs en tot gauw.

  • 18 Maart 2014 - 05:46

    Syl Stavenuiter:

    Echt weer heerlijk om te lezen. Zoveel mooie ervaringen die jullie opdoen en ik verheug me al op wat nog komen gaat. Zie die dat van-busje al helemaal voor me. Dat zou toch geweldig zijn. En alvast een beetje oefenen met links rijden lijkt me zeker niet verkeerd ha ha ha. XX

  • 18 Maart 2014 - 08:59

    Kim Poland:

    Jeetje Cindy, echt superleuk om te lezen allemaal!! En wat fijn dat je een reismaatje heb gevonden, gezellig! Ja dat links rijden zal inderdaad wel wennen zijn, hihi. Goed oefenen en dan komt het helemaal goed! Heel veel plezier nog, maar dat gaat helemaal goedkomen als ik de plannen lees. Xxx

  • 18 Maart 2014 - 09:57

    Marjo En Jan:

    Hallo Cindy,

    Zo te horen gaat alles goed bij jou. Fijn om te horen, het grote geld komt binnen na heel hard werken!!
    Je reisplan al aan het voorbereiden...
    Kortom genieten, ga zo door...

    Een lieve groet uit Stompetoren van

    Jan en Marjo

  • 18 Maart 2014 - 22:32

    Marieke:

    Meid,
    Wat een verslag en leuk beschreven, ik zie het al helemaal voor mij, hoe je met dat busje toert.
    je hebt al een aardige planning, je zit wel op je plek zo te lezen. Hou je taai topper xx

  • 19 Maart 2014 - 01:33

    Katja:

    Leuk verhaal! Super dat het zo goed gaat en dat je leuke mensen om je heen hebt gevonden! Ben benieuwd wat je nog meer allemaal gaat meemaken!

  • 19 Maart 2014 - 17:54

    Oma Hazewindus:

    Lieve Cindy,
    Wat doe je het goed meid,zo op de 100% band ,je hoort bij de beste dus,
    Hard werken wordt beloond en ook nog plezier hebbenief binnenkort met elkaar Prachtig
    Hier gaat alles goed hoor, morgen ga ik weer naar Stompetoren vorige week
    zelfs een paar nachtjes geslapen. Pa en Moe doen het goed maar geduld is zeker nog nodig.
    Gister ben ik naar Borculo geweest voor een feestje ,ik kon meerijden en heb genoten,gezellig praten
    en heerlijk eten. Ik schrijf weer een brief binnenkort hoor dat is ook leuk voor je.
    Zet''m op en geniet groetjes en een kus van Oma

  • 09 April 2014 - 21:26

    Riet Van Der Thiel:

    Hoi Cindy,
    beetje late reactie, maar beter laat dan nooit. Ik weet niet wanneer je dit leest, maar in ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag, daar aan de andere kant van de wereld voor ons. Je vermaakt je prima lees ik, af en toe nog steeds een "domme actie" lees ik ook en nog steeds een harde werker. Ze zullen wel blij met je zijn daar. Je hebt nog een hele planning voor de boeg en denkt al aan een 2de jaar, dat zal je zus leuk vinden (he, he, wat een opmerking he). Ik hoop voor je dat alles loopt zoals je het een beetje voor ogen hebt en geniet er nog van hoor.
    Liefs van Riet, ook van Klaas en Jeroen hoor ik net.

  • 10 April 2014 - 14:50

    Mattie De Heer:

    Lieve Cindy het is al weer een poos geleden dat ik wat naar je geschreven hebt.
    Maar nu is het 10 april en willen buurman Jan en ik je toch wel even feliciteren
    Met je verjaardag. Heb net over de schutting de oma's en ook opa al even
    Gefeliciteerd en voor het raam ook mama. De rust hiernaast is weer terug hoor Cindy
    Maar we zijn wel geschrokken door de val van mam en ook door Wim, maar het is alles wonderbaarlijk goed afgelopen. Maar dat weet je natuurlijk allemaal al. Aan de overkant bij Bart en Mariska is een meisje geboren. Puck, leuke naam hè.
    Verder lees ik dat het met jou gelukkig ook goed gaat. Hard werken, maar ook genieten.
    Buurman Jan was afgelopen zondag jarig. Alweer 75. Erg hè? We hebben het alleen met de kinderen en kleinkinderen gevierd in Egmond aan de boulevard. Heel erg gezellig.
    In mei à.s. Gaan we met z'n allen op vakantie omdat we later in het jaar alweer
    50 jaar getrouwd zijn. Erg hè. Maar ook wel weer fijn.
    Liefje ik stop ermee. Genieten en werken en blijf gezond. Tot over een poosje maar weer.
    Een knuffel van mij en ook van Jan natuurlijk. Doeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 20032

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 03 Januari 2016

Backpacking in Australie

Landen bezocht: