Surfers Paradise & Brisbane & Cronulla - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu Surfers Paradise & Brisbane & Cronulla - Reisverslag uit Cronulla, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise & Brisbane & Cronulla

Blijf op de hoogte en volg Cindy

03 Februari 2014 | Australië, Cronulla

Dag lieve mensen,

Daar ben ik dan eindelijk weer ffies. NIet te lang, maar zoveel hebben we toch ook niet echt gedaan. Surfers Paradise waren we dan met zijn vieren aangekomen: Nikki, NIcolien, Ingrid en ikzelf. De eerste dag hebben we het stadje een beetje verkend en ons meteen laten verleiden voor een kroegentocht. Voor 50 dollar had je gratis toegang in alle clubs, een uurtje bowlen, eten en het eerste drankje gratis bij elke club... alles wat gratis is gaan Nederlanders op af, dus zo wij ook. Hoewel je het gevoel hebt dat gratis is betaal je er wel 50 dollar voor, omgerekend ongeveer 33 euro. Deze tochten waren elke woensdag, vrijdag of zaterdag. Wij waren dinsdag aangekomen en zouden zaterdag weer moeten uitchecken dus het leek ons verstandiger om het woensdag te doen.

Bleek nou dat er op dinsdagavond Ladies Night was in een van de clubs en kregen daar ook gewoon gratis entree en daar was zelfs de hele avond gratis drank. Een goede kennismaking met Surfers, uitgaan, slapen en drank. Overdag waren we best moe en zijn we op het strand gaan liggen, maar je werd er bijna gezandstraalt, zoveel wind stond er. Dus dat was niet echt prettig. Savonds konden we voor 5 dollar pizza eten bij de Dominees, dat viel goed in ons backpackers budget. De Ladies night was super geslaagde avond, lekker gedanst en veel gedronken.

Weonsdag uitgeslapen, ontbeten en geshopt. Ons klaar gemaakt voor de kroegentocht, waren al te laat voor het diner en gelukkig wel net op tijd voor de tocht zelf. Eerst op weg naar de bowlingbaan, er was tijdens het bowlen een kwartier ingelast waarbij je als je een strike gooide een gratis shotje kon komen halen. Helaas gooide ik alleen daar vlak voor en vlak daarna eentje. WTF. Wat een bizarre avond, tussendoor moesten we natuurlijk wel nog ff wat eten, dus maar een punt pizza, de worst pizza ever!! Maar beter dan drinken op een lege maag... Want dat was zeker, dat ging gebeuren, shotje, shotjes, shotje... Jagermeister, 43, Fireball, Sambuca, Wet Pussy, Tequilla, een verrassingsshotje, genoeg!

Donderdagochtend geen kater, maar ook niet echt zin om wat te doen. Ingrid en Nicolien gingen de stad in opzoek naar een iPad en ik en Nikki zijn in de hostel gebleven. Beetje gechillt, smiddag een filmpje gekeken in de bioscoop aan de hostel... Dat is hier gebruikelijk een hostel die dan een eigen plek/kamer heeft waar films gedraaid worden met wat loungebanken erbij. Super lekker. s Avonds gegeten, ik had Nacho's met vlees. Er werd bierpongen georganiseerd, waar Ingrid en ik aan meegedaan hebben. Ik ging daarna verstandig slapen en Ingrid ging nog mee op stap.

Vrijdag hadden Nikki en ik wel zin om een scooter te huren, dus zijn we op pad gegaan. Eerst nog even een hostel geboekt voor in Brisbane en de bus vastgelegd daar heen. Toen hebben we een elektrische scooter gehuurd en zijn we 4 uur gaan toeren door Surfers. Dat was super tof, langs het water gereden, over onverharde paadjes, langs het strand. Smiddags lekker gelunchd en rond 4 uur de scooters weer ingeleverd.
Het moest allemaal weer snel, snel. Dus makkelijk gegeten, en zoals het gaat met meiden. Nicolien moest een jurkje kopen .. dus waren wenet op tijd voor de vertrek tijd van de groep van het Hostel naar Vanity (een club) waar we vanuit de hostel voor goedkoper mee naar binnen konden. Nicolien en ik hadden gezegd, we doen het eerste gratis drankje en dan gaan we naar huis... Maar weet niet wat het was, maar opeens stond er een shotje en was het eerste drankje al leeg. Je raad het misschien al, dus zal het verder niet toelichten; maar was een gezellige, geslaagde en zeer dronken (shot)avondje! We waren half 5 thuis.

Zaterdag ochtend was dus ook minder geslaagd, en zoals jullie mij misschien nog niet kenden. Zat ik met een zakje in de bus op weg naar Brisbane. Ben de hele dag beroerd geweest en wagenziek daar lag het niet aan dit keer ;). Brisbane in aantocht. vanmorgen afscheid genomen van Nikki, aangezien die kon gaan corn picken in Dubbo. Ingrid en ik zaten met zijn tweeen in een hostel, beetje hippie achtig. Maar wel super goedkoop 19 dollar per nacht. In Manly begonnen met 40 dollar per nacht. Dus groot verschil, savonds werd een gratis bbq georganiseerd dus hebben daar aan meegedaan en toen optijd naar bed. Helemaal kapot en morgen stond Australian Day voor de deur.

Australian Day, waarschijnlijk een beetje te hoge verwachtingen er van, maar het bleek niet zo als onze koninginnendag. We (lees: Ingrid, Nicolien en Charlotte) hebben beetje heen en weer geslenterd het weer was wel ook. Nog op een terrasje gezeten maar verder niets boeiend op het hele mooie vuurwerk van half 8 na dan.10minuten lang van de brug naar het vuurwerk kunnen kijken en daarna terug gelopen naar de hostel. Bleek dat we bij ons in de wijk hadden moeten zijn, daar was een giga rij voor een club, wij zijn er langs gelopen en maar weer optijd in bed gegaan.
De hostel bijgeboekt voor 1 nacht extra, omdat we besloten hadden met Nicolien en Charlotte samen terug te reizen naar Sydney op donderdag.

De volgende dag hadden we een gratis ferry op het oog, maar Nicolien en Charlotte gingen naar de bios, dus zijn wij ookmaar mee gegaan. Hele goede film met Leonardo Di Caprio The Wolf off Wallstreet. Tsja je moet toch wat doen een deze stad. Verder niet veel gedaan, wat gegeten en weer terug naar de hostel. De volgende dag hadden we de bus naar Wet and Wild Aquapark in Surfers Paradise. Super leuke dag gehad, super enge en ook leuke glijbanen gedaan. Van 10 tot 17 uur in het park geweest. Tsja in elk land moet ik wel naar een Auqapark ;). De dag afgesloten met een etentje.

Woensdag toch wel de ferry gedaan, 15 minuten over de rivier en toen door de stad geslenterd en maar weer een biosje gedaan. Ook Char en Nicolien waren hier weer gezellig bij. We hebben onze eigen pasta maaltijd klaar gemaakt in de hostel. Ik was al niet heel erg fit aldoor, beetje last van me maag enzo dus niet veel gegeten. Donderdag moesten we om 13.00 uur met de bus van het station naar Sydney terug. Dit was een busreis van 18 uur en was zwaar. Maar 2 uurtjes geslapen en de airco op 19 graden dus rete koud. We waren dan vrijdag ochtend ook al vroeg in Sydney 7.00 uur. Toen afscheid genomen van Nicolien en Charlotte, die gingen zaterdag door naar Melbourne om daar werk te zoeken. Dus toen Ingrid en ik nog over, we waren in Cronulla om half 9 hebben daar wat gegeten. Toen rond half 10 de familie VOlkers opgebeld en die kwamen ons ophalen van het stadje.

Ons onderkomen met laten zien en we hebben een kopje thee gedaan. Rond half 12 zijn we gaan slapen tot half 6 en we kregen een heerlijke maaltijd van tante Gre voor geschoteld. Nog even lekker gekletst en toen op tijd weer gaan slapen. Ik was helemaal niet lekker, super zere keel en zere ribben en heel benauwd. Had een verkoudheid opgelopen van de busreis met airco en de iets wat stoffige appartementje van tante Gre en oom Piet maakt het wat benauwder. Dus zit aan de panadol, strepsils en vaprorub. De laatste paar dagen hebben we dan ook niet veel gedaan, op het strand gelopen en in het gras gelegen. Veel geslapen.

Ons doel was dan ook om vandaag (maandag) werk te gaan zoeken, nou we waren nog niet de library in Cronulla ingelopen of ik kreeg een sms van Australian Backpackers met dat er werk beschikbaar was in Dubbo. Ze zochten nog 12 corn pickers op de farm.W e slapen in een workinghostel en gaan daar vandaan naar ons werk met een busje. Dus meteen gereageerd en naar de stad afgerezen om naar de hostel teg aan. Onze post op te halen (medicare pasje en taxfile number). We moeten morgen met de trein van 12 uur richting Dubbo en zijn daar dan half 8 in de avond. De volgende dag kunnen we dan meteen aan de slag als het goed is. We zijn heel erg benieuwd. We verdienen 17 dollar per uur. Niet slecht, maar kan beter. Maar zo bouwen we alvast wat op voor onze second year visa als we die willen aanvragen. Zo nou zijn jullie toch helemaal up to date en kan zijn dat daar het bereik heel minimaal is. Net als de afgelopen dagen, vanaf donderdag tot vanmorgen geen wifi gehad.. Dus tot de volgende keer! Heel veel liefs!

• 03 Februari 2014 - 10:18

Marjo En Jan:

Hallo Cindy,

Zo te lezen vermaak jij je wel in het verre Australië.
    De kermis in Stompetoren is er niets bij..
    Zorg goed voor jezelf hoor, je moet wel weer fit zijn als je straks aan het werk kan.
    Wel fijn dat je nu werk heb gevonden

Succes en veel plezier.

Lieve groet Marjo en Jan

• 03 Februari 2014 - 10:31

Wendy En Wim:

Fijn om weer even wat te horen van je. Jullie hebben heel wat af gefeest zeg! Klinkt erg goed, vooral dat scooter rijden zou ik erg leuk vinden om te doen. Nu gelukkig een baan gevonden, moest eerst us opzoeken waar t ligt. Echt platteland, geen strand meer om de hoek. Het stof zal ook geen goede hebben gedaan op je benauwdheid. Hopelijk gaat het snel weer beter.
    Ik ga gauw wat doen, moet zo weer te vergaderen, boodschappen doen en aan mn schoolopdrachten.
    Als je weer us bereikbaar bent kunnen wij ook bellen.

Goede reis, liefs!

• 03 Februari 2014 - 10:45

Edgar :

Klinkt helemaal gezellig in Australië afgezien van de vaporub dan. Hoop dat werken wat gaat voor je. Geniet ervan en niet te veel maïs eten. Word je misselijk van! Kus

• 03 Februari 2014 - 17:45

Oma Hazewindus:

Lieve Cindy
    Weer heel blij met de reactie van over zee ,wat een belevenissen voor jullie
    Maar denk bovenal aan je gezondheid hoor. Ik was vandaag bij tante Finy ze is jarig 3-2
    Vanavond naar zang .Alles oke hier.
    Ik hoop dat het werk leuk is voor jullie zo word je weer een ervaring rijker.
    Lieve groetjes van Oma

• 03 Februari 2014 - 21:57

Marije:

Leuk vehaal weer! Het is wel een en al party bij jullie he? Nu maar ff echt bikkelen in de maisvelden! Veel succes en ook veel plezier.. Groetjes Marije

• 06 Februari 2014 - 11:22

Edith:

He Cin,
    Leuk hoor je verslagen volgens mij geniet je lekker!! Top hoor. Hier gaat alles zijn gangetje weinig bijzonderheden. Hopelijk bevalt het werk je, tot horens weer. Dikke kus E

• 09 Februari 2014 - 21:25

Liesbeth:

wat lekker dat je zo geniet daar .
    het is hier nog steeds nat en harde wind,volgens de journaals bij jullie heet en veel branden.
    momenteel genieten we van de olympische spelen
    groeten van buurman lex
    hoop dat het maisplukken bevalt

zoals gewoonlijk in het dorp weinig nieuws
    have funn en geniet van het leven daar

• 10 Februari 2014 - 18:39

Anneke Uit Wervershoof:

Jullie genieten vast heel erg maar na de vele drankjes is je weerstand misschien wat minder en heb je een klein griepje oplopen.
    Leuk om je verslagen te lezen , nogmaals veel plezier en ik blijf je volgen. Groeten Anneke.

• 16 Februari 2014 - 12:37

Wil En Cor Modder:

WAT EEN MOOIE SPANNENDE VERHALEN.
    ZO AFTOE BENIJDEN WE JE WAT HET WEWER BETREFT.
    VEEL PLEZIER EN GROETJES.
    COR EN WIL