Left Dubbo, Arrived in Perth! - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu Left Dubbo, Arrived in Perth! - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu

Left Dubbo, Arrived in Perth!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

24 April 2014 | Australië, Cottesloe

Zo na 10 weken Dubbo heb ik me pad vervolgd en ben ik sinds drie dagen in Perth aangekomen. We zouden in eerst in stantie met Donia meerijden naar Sydney en dan zou zij haar auto verkopen en dan samen een vlucht boeken naar Perth. Alleen het lukte niet om haar auto te verkopen op Gumtree dus toen hadden we besloten om een vlucht vanaf Dubbo (via Sydney) naar Perth te nemen. Dit was misschien 30 dollar duurder dan eerst 7 uur met de bus/trein, hostel overnachting, taxi naar vliegveld en vlucht naar Perth. En het scheelde qua zeulen met de spullen enorm. Nu hadden we een vlucht van 35 minuten vanuit Dubbo naar Sydney, moesten we 4 uurtjes wachten op Sydney Airport om vervolgens door te vliegen naar Perth.

We kwamen daar rond half 6 ‘s middags aan, ja en het was weer even omschakelen, want er is nu tijdsverschil van 6 uur met NL. We hadden de bus naar Perth City en vanuit daar uitzoeken hoe we bij onze hostel aan het strand zouden komen. Na veel geloop met 16 kilo ging ere en trein richting Fremantle en konden we bij Cottlesloe uitstappen om vervolgens nog 20 minuten te lopen naar de Ocean Beach Backpackers hostel. We wisten niet welke kant we op moesten en vroegen het aan een man en die moest toch die kant op en liep wel met ons mee. Hij had veel connecties met verschillende restaurant hier en had wat tips en namen gegeven om aan werk te komen. Het begin is er.

Even terug komen op de laatste maand in Dubbo. Tjsa het was heel gezellig met de groep mensen, kan wel zeggen dat het een soort van familie is geworden. Alleen het geld wat ik heb kunnen sparen ging hard achteruit. Er was weinig tot geen werk en in Dubbo is niet echt iets te doen op de club Amaroo na met de karaoke avonden op woensdag en vrijdag en zaterdag lekker beesten. We werkten soms maar 1 dag, precies genoeg om de hostel te kunnen betalen voor de week. Het weer werd minder en door de tijd die 1 uur terug is gegaan, werden de nachten kouder. We sliepen onder een dun lakentje en durfden geen deken te pakken, aangezien die misschien wel bedbugs bevatten… Dus brrr koud. Gelukkig had een onesie gekocht, een eekhoorn pak en heb ik daar heel wat nachten al in kunnen slapen! Ik heb het gourmetten geintroduceerd in Dubbo, met 14 man hebben we de laatste avond van Lorenzo gevierd. Heerlijk gezeten, iedereen was happy en voldaan na 3 uur eten. Het was wel een iets duurder backpackers maal, dan dat de BBQ normaal kost die mensen organiseren, maar voor 12,50 dollar heerlijk gegeten. Noel de huisbaas vond het ook een super goed idee, beter dan die drankspelletjes, waarbij iedereen dronken worden en met van alles gaat gooien etc. We mochten heel veel spullen gebruiken die hij achter in zijn kamer had staan.

Me verjaardag voor het eerst in het buitenland gevierd en dan ook nog in het verre Australie. Het eerste kadootjes kreeg ik al van papa, mama, Wendy en Wim. Heerlijke lekkernijen uit Nederland, hagelslag, chocolade, pindakaas, jammetjes. Jummie, wat een verwennerij! Ik heb daar heerlijk een paar weken van genoten. Op de dag zelf waren we da nook vrij en konden woensdagavond naar de Karaoke met een klein groepje; Nikki, Kirsten, Malou, Fynn en ik. Super gezellig gehad, de Spice Girls gezongen en Fynn (bijnaam de kleine Hobbit) de duitser ging 99 Luftbalonnen zingen. Om twaalf uur werd er voor me gezongen en werd ik gefeliciteerd.
Ingrid was er niet bij, die was maandag samen met Nicolien terug naar Sydney gegaan om een auto te kopen en met Nicolien mee te rijden van Sydney naar Melbourne, Adelaide en onderlangs naar Perth. Het afscheid viel best zwaar, flink gehuild, maar het was een mooie tijd samen en we zien elkaar in Perth over 1 week waarschijnlijk al weer ☺. Donderdag was ik jarig en wilde ik gourmetten, aangezien het thuisfront ook al drie keer gegourmet hadden, met o.a. Raffaela en Marieke. Dus ik moest natuurlijk even wat terug doen. We gingen dan ook met de Dutchies weer gourmetten, Nikki, Kirsten, Malou, Koen, Florian en ik. Leuk groepje van 6. Een deel van de groep moest wel werken, toen die thuis kwamen was ik in de keuken. Heel onverwachts kwamen ze toen met twee taarten met kaarsjes en feestmutsen op voor me zingen met heel de hostel. Daarna stukje taart gegeten en ‘s avonds gegourmet en gezellig avondje gehad. Heel veel kaarten vanuit Nederland gehad, van tante Ciska en ome NIco, tante Riet en ome Klaas, buurtjes Verhoeff, Wendy en Wim. Erg leuk! Ook veel via Facebook, dus ben zeker niet vergeten. Oja en ik wil Nikki’s moeder nog bedanken voor de fles Curry, ik weet dat ze deze verhalen ook leest dus bij deze bedankt!! ☺

De laatste week op vrijdag hebben nog een dagje een auto gehuurd, een stagen wagen. Dikke bak, op mijn naam gehuurd, omdat ik boven de 25 jaar ben. Dus ik mocht ook lekker de hele dag rijden. Ook een ander groepje hadden een auto gehuurd en de ‘rode auto’ ging mee. Dus drie auto’s vol op naar een meer net voorbij Wellington richting Orange. We gingen 11 uur weg, was ruim uurtje rijden. Super toffe dag gehad, daar aan het meer op het gras/stenen gelegen, we (Florian en ik) hadden de hengels meegenomen maar niets gevangen. Een kampvuurtje gemaakt, muziekje er bij. Perfecte dag en op de terug weg lekker bij de McDonalds gegeten. We waren rond half 9 weer thuis, ‘s morgens om 10 uur moest ik de auto weer inleveren, dus mooi de gelegenheid om voor die tijd de laundry te doen met de auto. Aangezien we zondagochtend vroeg om 9.20 zouden vliegen. Aangezien er zo weinig werk was zijn er heel wat mensen weggegaan in de laatste twee weken, afscheid moeten nemen en dat was niet altijd even makkelijk. Eddy (the Swedish Dream) wat een knuffelbeer, een topgozer. Lorenzo (Italiaan) is weer terug naar huis. Ingrid en Nicolien (maar die zien we straks weer). Er zijn nu nog een stuk of 8 over van de 30 mensen. Deze week zijn er 26 nieuwe mensen gekomen, een deel gaat in de shed werken en een deel in de cotton (katoen). Ik had een klein schetsboekje gekocht en heb dit deels omgetoverd tot vriendenboekje. Achterin heeft iedereen die weg is gegaan een stukje geschreven. Super leuk om te hebben en terug te lezen voor later.

Maar nu even naar de realiteit, ik heb niet veel geld meer. Maar met wat ik nog heb moet ik het doen. Dus gister vanaf half 9 tot half 3 bezig geweest. HIer en daar op gesoliciteerd, in restaurant, in pubs/bars, flyeren etc. Maakt niet uit wat het is, als het maar geld op levert. Gister examen gedaan voor RSA (Responsible Service of Alcohol) heb je nodig om in een restaurant/pubs te werken. Geslaagd! Ben benieuwd of het lukt, is vrij lastig op het moment, het is herfst dus zomerseizoen is afgelopen. Vanavond gaan we op stap met Kirsten, Malou, Tinkel, Marielle, Nikki en ik. Meidenavond dus. Eerst wat eten en dan lowbudget stappen. Echt weer heel toevallig, Tink heft ook in de Dubbo gewerkt en is twee weken eerder naar Perth gegaan, dus daar hadden we de eerste dag mee afgesproken. Maar dat we ‘s avonds in de kamer aan kwamen in de hostel, was er een Nederlands meisje aan het skypen. Vond al een beetje dat ze bekend gezicht had, blijkt nou dat ze samen met Tinkel is aangekomen in Australie en net die dag gemeet hadden. Tinkel had over ons zitten te vertellen dat wij ook aan zouden komen, zitten we gewoon in hetzelfde hostel als haar (Marielle) en in dezelfde kamer, hoe toevallig is dat.

Nikki en ik gaan apart van elkaar soliciteren, werken voor 2/3 maanden en dan elkaar weer meeten om op reis te gaan. Hopelijk allebei hier in de buurt (rond Perth). Het weer is heer frisjes tussen de 20-26 graden, ‘s nachts rond 8-13 graden.
Er is veel wind en dat maakt het wel fris, dus niet echt strand weer. Maar strand/zee is hier wel weer heel mooi!

Fingers crossed op een spoedige baan!
Tot gauw!

Mijn nieuwe Australische telefoonnummer: +31 (0)420 677 033
Whatsapp is gewoon actief op mijn Nederlandse nummer.

  • 24 April 2014 - 05:20

    Katja:

    Leuk om weer wat te lezen van je Cin!! Hoop dat je snel aan de bak komt!

  • 24 April 2014 - 09:30

    Kim Poland :

    Hey Cindy, blijft leuk om je verhalen te lezen!
    Hoop dat je snel een baan vind en lekker kan sparen om weer heel veel leuke dingen te doen.
    Succes!! Xxx

  • 24 April 2014 - 11:09

    Edgar:

    Hey Cindy! Nog steeds leuke dingen aan het doen zo te lezen. Veel plezier in Perth en succes met het vinden van een baan! X

  • 24 April 2014 - 12:50

    Marije:

    Leuk verhaal weer en succes met werk zoeken!

  • 24 April 2014 - 13:26

    Ingrid:

    Ja, gek eigenlijk hoe het loopt he? Afscheid nemen en later tot de ontdekking komen dat we weer snel zullen meeten! Succes met werk zoeken! Zie je snel weer! Xx

  • 24 April 2014 - 19:07

    Mieke:

    Leuk berichtje weer! Veel succes met solliciteren! :)

  • 25 April 2014 - 21:50

    Bettine:

    Hoi Cindy, leuk om weer "bijgepraat" te zijn. Bijna 4 maanden ben je alweer on the road en veel ervaringen rijker. Hopelijk vind je snel een job want ook in Australië komt alleen de zon gratis op. Wij vieren morgen Koningsdag in Nederland. Ja de Oranjes komen naar De Rijp dus daar zijn ze in rep en roer. Meisje veel succes en tot m@ils. Groetjes van Jan en Bettine


  • 25 April 2014 - 22:13

    Jan En Marjo:

    Hoi Cindy,

    Leuk weer om je verslag te lezen en natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Op weg naar een volgend avontuur..
    Succes met solliciteren.

    Groetjes Jan en Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 20049

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 03 Januari 2016

Backpacking in Australie

Landen bezocht: