Is Morawa boring... - Reisverslag uit Morawa, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu Is Morawa boring... - Reisverslag uit Morawa, Australië van Cindy Meyer - WaarBenJij.nu

Is Morawa boring...

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 September 2014 | Australië, Morawa

Hier ben ik weer, nog steeds in Morawa. En ja dat is een klein dorpje dus veel dingen beleven we er niet. Vandaar al even niets meer van me gehoord! Na thuis te zijn geweest bij familie en vrienden was het gek genoeg wat moeilijker weer in het Australië ritme te komen. Ik heb meer contact met het thuis front en ja warempel ik had vorige week mijn eerste dag heimwee! Maar met veel slapen en huilen om niks heb ik dat ook weer overleefd.

Onze oude chefkok is weer terug: Nola, 70 jr en nog steeds fulltime aan het werk. Ze houdt van koken en zei dat ze nog liever in de keuken dood neervalt... Haha. Ze was hier in het begin dat ik hier was en is toen voor drie maanden op holiday geweest en we hadden toen een horrible chefkok. Hij was smerig, rommelig, trots op zichzelf een helse klus om de keuken schoon te maken na een shift. Maar Nola is terug en alles is weer back to normal. Zo zijn er een aantal meiden gekomen en ook weer snel gegaan, waren te slecht of vonden het hier niet leuk genoeg. Dus af en toe wat zwaren weken, aangezien we niet meteen vervanging hadden. Maar met een goed teamwork komt dat helemaal goed.

We hebben een aantal leuke dagjes uit gehad, zo gaan we af en toe op een zondag voor lunch naar Dongora. Een leuke dorpje aan de kust, een uur rijden vanaf Morawa. We hebben daar de verjaardag van Kay-Marie gevierd, een bbq aan het strand. I like de Australische cultuur, een openbare bbq bij het strand, super schoon en netjes verzorgd. Iedereen kan er gebruik van maken. In Nederland zou dit misschien een dag zo zijn en dan zit er graffiti op en is het vies van de vorige gebruikers... Ook een paar keer naar Geraldton geweest, Nola gaat meestal een keer in de week op een maandag, dinsdag of woensdag en ik kan altijd mee, aangezien we rond 8 uur weg gaan en ik mijn ontbijtshift finish at 7. Heb wel een wat uurtjes slaap nodig in de auto, maar het is twee uur rijden, dus tijd zat voor een nap. Dan gaan we naar het shoppingcentrum, een goedkopere supermarkt. Want de IGA in Morawa is als een Spar in Nederland, duurder! En hebben lunch opmde terug weg in Dongora of in Geraldton, soms is het wel fijn om even uit dit dorpje weg te zijn.

In Morawa is het de afgelopen weken in teken van de thema feestjes. Zo begon het met the grand final party twee weken geleden. Dit vond plaats in een shed op een farm van een van de jongens (locals) helaas hadden ze niet gewonnen met de footy of netball, maar het feestje was geslaagd. Alhoewel het regenende helaas vol op, maar voor vele was dat natuurlijk een goed excuus voor een modder gevecht. Niet realiseerde dat ik zo vies was, totdat ik thuis kwam en mijn jeans helemaal geel/bruin was. Lekker een avondje gedanst. Afgelopen weekend was het Troy zijn verjaardagsfeest, een toga party. Jeanne had haar moeder gevraagd twee jurken op te sturen, waaronder ook 1 voor mij, helaas kwam die de maandag na het weekend pas aan. Dus op naar de Target en voor 8 dollars een bedsheet gekocht en tot onze verbazing gaf dat een goed resultaat. Cindy voor het eerst in een jurk (bedsheet), very girly. Nu op naar vanavond afsluiting van de footy and netball, thema: The Great Gatsby. Van de week wat sieraden in geslagen, parels, veren... Dus de jurk van Jeanne nu maar aan, haartjes in de krul en op naar Town Hall.

Kay-Marie, Jeanne en ik zijn een hechte familie en hebben zo onze 'dlf' (Daily Family Lunch) ingevoerd. We kunnen ons soms goed vermaken, dan gaan we shoppen in 'town', op naar de IGA, chemist, newsagentcy, postoffice en hardware store. Soms duurt het 1,5 uur. Best leuk uitstapje. Er is hier ook een opshop, iedereen die oude kleding heeft of andere dingen kan het daar brengen en hun verkopen het. Is een soort Rataplan en is alleen op donderdag ochtend van 9-11 uur open. Een paar weken geleden was er een art exhibition en tot onze verbazing behoorlijk groot. Super interessant, een paar gemaakt door locals en de rest door buiten af. Daarna doorgegaan naar Morawa museum. Wat gaat de tijd snel, een stukje cultuur op gesnoven en heerlijk terug in de tijd, oude telefoons met koord en draai toetsen, een grammofoon plaat, typemachines. En op de terug weg informatie opgehaald bij het vvv van Morawa.

Het wildflower seizoen meegemaakt met zijn ups and downs, de ups zijn voornamelijk de flowers, die zijn mooi en bijzonder, we konden een dagje de auto lenen en hebben een ronde gedaan. Het wild flower seizoen betekend ook meet mensen/couples staying in the hotel. De downs, ik heb niets tegen oude mensen, maar sommige waren behoorlijk kribbig en wilde altijd weten wat voor vegetables we die avond hadden. Of nog voor dat ik de drankjes op de tafel gezet had al vriendelijk (not) om de menukaart vragen. Vraag maar niets aan franse Jeanne, haha. Er werd haar even duidelijk uitgelegd hoe je mosterd spelt! Well, wil je behandelt worden alsof je in een chique restaurant zit, ga dan naar Jamie Oliver, we zijn maar een country pub... Al deze mensen ordering grilled fish, seafood baskets and sea and surf. Kon geen fish meer zien, de diningroom was elke avond vol voor meer dan drie weken lang. Maar was ook gezellig, sommige vragen waar je vandaan komt, wat je al gezien hebt, wat je vervolg is :-)

Jeanine is vorige week ook weer terug gekomen voor 5 weken en gaat net iets eerder als mijn weg. Ik heb me vervolg uitgestippeld, tickets geboekt visa aangevraagd. Wat is dat toch een gedoe voor sommige landen. Op 21 oktober verlaat ik Morawa met de bus terug naar Perth, vlieg ik de volgende ochtend naar Kuala Lumpur voor mijn overstap naar Ghuangzhou om mijn lieve vriendinnetje Katja en Tim te bezoeken. Zorg dat als je ooit naar China wilt je op tijd begint met het aanvragen van een visa.... Pfff, paspoort check, pasfoto check, kopie tickets check, uitnodigingsbrief Katja check, kopie visa Katja check, kopie paspoort Katja check, kopie bankafschrift check. Opsturen met checklist, retourenvelop, done! Maar al met al super veel zin in! Blijf daar een week en gaan wat leuke dingen doen samen, kan eindelijk zien hoe ze daar samen leven. Na die week is mijn next stop in Bali waar ik herenigd zal worden met mijn lieftallige vriendin/reisgenootje Nikki en haar moeder. En dan samen op 8 november terug vliegen maar Perth om opzoek te gaan naar onze reis auto voor de komende paar maanden hopelijk.

Nog meer goed nieuws, mijn laatste paar dagen afgerond, formulieren ingevuld en mijn Second year visa aanvraag gedaan. En zojuist mijn goedkeuring gehad deze ochtend, ik kan in Australië blijven tot 3 januari 2016! We will see what's going happen het komende jaar.... Keep in touch with you! <3

Al met al toch weer een lang verhaal... Misschien toch wel veel te beleven hier in dit kleine dorpje Morawa. Miss everyone loots and already listening to Christmas songs cuz i don't know where i will be with christmas and new years eve, how weird is that!

  • 21 September 2014 - 12:25

    Oma Hazewindus:

    Prachtig om je verslag weer te lezen Ja lieverd het zal vreemd zijn zonder oliebollen maar misschien kan jij de mensen verrassen met onze traditie Ik heb een uuitnodiging van Chiel en Astrid ze gaan 2 oktober trouwen
    Gister hadden we de startbijeenkomst van de kaartclub Excursie nar de bijenstal in Opperdoes met koffie en gebak,daarna naar Sarto voor Borrel.broodmaaltijd en bingo erg gezellig pas half elf thuis
    .
    Je theedoek hangt aan de wand zodat ik vanuit mijn stoel er steeds naar kan kijken Piet Ligthart heeft het infoboekje ook meegenomen om te lezen Dit was een heel leuk idee van jou
    Lieve Cindy leef toe naar je trip China en Bali en geniet van alles. Toch hoop ik dat ik je eerder zie dan in 2016 hoor maar foto's is ook leuk .Ik heb deze ook allemaal bekeken.We zijn bezig voor een nieuwe computer want ik krijg lang niet alles binnen Lieve groeten en een dikke kus van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 992
Totaal aantal bezoekers 20072

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 03 Januari 2016

Backpacking in Australie

Landen bezocht: